Personelin mesai saatleri içerisinde tuvalete gitmek bahanesi ile sigara içmesi, arkadaşları ile muhabbet etmesi ve işten kaytarmasını engelleyerek çalışma saatlerinin verimli geçirilmesini sağlamak amaçı ile geliştirilmiş sistemlerdir.
Tuvaletin girişine ve çıkışına okuyucunun montajı yapılır. Kapıya elektronik kilit takılır. Çalışan kişilere kartları verilir ( Eğer işletmede Bilgisayarlı personel devam kontrol sistemi var ise yeni kart vermeye gerek kalmaz aynı kartı hem işe hem de tuvalete giriş çıkışlarında kullanır. Kart okuyucu cihazlar bilgisayara kablo ile bağlanır ve bilgisayara tuvalet sınırlandırma yazılımı yüklenir. Müşterinin istemiş olduğu toleranslar nezdinde parametreler girilir. Örneğin ilgili personel mesai saatleri içerisinde bir günde maksimum 3 kez girebilir ve içeride 5 dakikadan fazla kalamaz şeklinde parametreler girilirse ilgili kişi dördüncü kez tuvalete girmek istediği zaman kart okuyucu kapıyı açmayacaktır. Program personelin toleransları aşan yani kaytardıkları zamanı toplar isterseniz günlük isterseniz aylık olarak raporlar.
İş yerlerinde patronların ve yöneticilerin hedefleri arasında personelini mesai saatleri içerisinde maximum performansla çalıştırılması ve azami verim sağlanmasıdır. Bu hedefler personelin işine zamanında girip zamanında çıkması ile başlar. Zaten birçok işletmede Personel devam kontrol sistemi mevcuttur. Giriş ve çıkışlar bir şekilde kayıt altına alınabilir peki içeride bulunduğu zaman ve özellikle WC kaybettiği vakit.
Kaybedilen zamanın hesabını aşağıda bir örnek ile yapalım. Göz ardı edilmeyecek kadar önemli olduğunu göreceksiniz
Örneğin 50 personeliniz var ;her personel günde 20 dakika ekstra olarak tuvalette vakit harcıyor diyelim.
20 x 50 = 1.000 dakika ( bir günde kaybedilen zaman )
22 iş günü ile çarpalım
22 x 1.000 = 22.000 dakika Saate çevirirsek 366 saat yapar.